lauantai 29. joulukuuta 2012

Cosplaygallup

Näin tämän kerran devassa ja Valkoinen Samurai  teki sen hiljattain niin päätimpä sitten tehdä sen kanssa.

01. Mitä hahmoja olet cossannut? Missä?

2010:
Kurosaki Ichigo/Bleach (Desucon lauantai)
Wanijima Agito/Air Gear (Desucon sunnuntai)
Yamamoto Takeshi/Katekyo Hitman Reborn (Mangapäivä)

2011:
Byakuran/Katekyo Hitman Reborn (Desucon lauantai)
Oki/Ôkami (Desucon sunnuntai)
Kazu/Air Gear (Finncon/Animecon perjantai)
Sarutobi Sasuke/Samurai Deeper Kyo (Finncon/Animecon lauantai)
Hisagi Shuuhei/Bleach (Finncon/Animecon sunnuntai)
Gilbert Nightray/Pandora Hearts (Tracon 6 lauantai/sunnuntai)
Ikki/Air Gear (CosplayGaala)

2012:
Superbi Squalo/Katekyo Hitman Reborn (Desucon Frostbite lauantai)
Gareki/Karneval (Desucon Frostbite sunnuntai)
Sanada Yukimura/Sengoku Basara (Desucon lauantai)
Inga/Un-Go (Desucon sunnuntai)
Hotaru/Samurai Deeper Kyo (Animecon sunnuntai)
Amaimon/Ao no Exorcist (Tracon 7 lauantai)
Chibiterasu/Okamiden (Tracon 7 sunnuntai)
Garry/Ib (CosplayGaala)

02. Mikä on sinusta parhain pukusi? Miksi?

Pidän muutamasta asustani aika paljonkin, mutta sanoisin että paras on Hotaru. Olen tyytyväinen jokaiseen osaan ja asu oli harvinaisen mukava pitää yllä. Muutenkin omasta mielestä Hotaru hahmona muutenkin istui mulle kaikista parhaiten ja se tuntui hyvin..omalta.

03. Entä huonoin? Miksi?

Tätä ei tarvi edes miettiä. Oki. Ehdottomasti. Ehkä aluksi olin siitä hyvin ylpeä, olihan se ensimmäisiä itse ompelemiani asuja. Mutta liian moni kohta epäonnistui vaan niin pahasti ja ei kestäny edes conipaikalle ehjänä. Vihasin peruukkia ja peruukin failaaminen on se suurin syy jos tunnen epäonnistuneeni cosseissa. Liikaa katkeria muistoja tästä asusta.

04. Mitkä ovat tulevat cossiasusi? Kuinka pitkälle olet niitä jo työstänyt ja missä meinaat cossata?

Olen julma ja sanon että empäs spoilaa vielä, kaikki aikanaan. No Frostiin tulevat tosiaan nuo Mikan ja Gekigami mutta sitten pitäs tässä kk sisään alottaa Desuconin cosseja joita tuleekin sitten 3. Sitten tulee Animeconiin yksi ja Traconiin 2.

05. Millä tavoin valitset cossihahmosi?

SEN tunteen kautta. Eli siis sen vaan tuntee, et hitsi tota haluan cossata. Melkein aina se tulee vaan hahmon ulkonäön perusteella, mutta tottakai itse hahmon persoona merkitsee. Voin cossata hahmoja mistä en tiedä mitään, mutten hahmoja mistä en pidä tai kykene samaistumaan. Ja jos hahmo on tuntematon, otan siitä sitten selvää. Jotkut hahmot tulee myös puhtaasti siitä samaistumisesta vaikkei asu itsessään olisi se kutkuttelevin. Vaikea selittää mut eiköhän kanssacossaajat ymmärrä.

06. Mikä oli ensimmäisen conisi?

Ihka ensimmäinen Desucon vuonna 2009. Sillon oli Narutosta anbu asu päällä mitä en kyllä nimitä cossiksi. Voi sitä alkuhuumaa, en muuta sano. Sitä vaan rakastui päätäpahkaa koko harrastukseen. Ja tämän takia Desu on ehkä yhäkin se päätapahtuma meille kun sieltä se kaikki alkoikin.

07. Miten löysit cosplayn?

En tiedä. Oikeesti, en muista yyyhtääään mistä ihmeestä sain tietää cossaamisesta, Mulla on vaan hämärät mielikuvat siitä kun puhuttiin coneista koulussa kavereiden kesken silleen ohimennen mut. Joo, ei mitään hajua. Netistä joo, mutta mitään sen tarkempaa en osaa sanoo.

08. Tykkäätkö cossata "in character" ?

Not really. En oikeestaan koskaan cossatessani ole in character muutenkuin photoshooteissa poseja sun muita elementtejä ajatellessa, tyyliin näin hahmoni olisi ja ilmeilisi jne. Tietty vähän näitä pieniä persoonallisuuden pätkiä läpällään vetää.

YLEISTÄ
(x) Teen itse pukuni
( ) Teetätän pukuni
(½) Äiti tekee pukuni (joskus pistän sen ompelee orjatyönä joitain pikkukohtia kun en itse ehdi höhö)
( ) Kaverini tekee pukuni.
(x) Kaveri auttaa puvun tekemisessä, mutta muuten teen itse (jos tähän lasketaan suunnittelu niin joo)
(x) Ostan joitain osia kirpputorilta/kaupasta
(x) Ostan peruukkini ebaysta/amazonista tms.
( ) Ostan peruukkini punanaamiosta/pilailupuodista tms.
( ) Olen ammatiltani pukuompelija
(x) Tykkään ompelusta
(x) Tykkään tehdä proppeja
( ) Teetätän propit
( ) Iskä tekee propit
( ) Kaveri tekee propit
(x) Teen itse proppini
(x) Osaan muokata peruukkeja
( ) Käytän omia hiuksia cosseissa
(x) Minulla menee paljon rahaa cossaamiseen
( ) Kiertelen säännöllisesti kirppareita josko löytäisin jotain cosseihin
( ) Tykkään osallistua ryhmäcosseihin
( ) Tykkään nauraa fail-cossaajille
( ) Olen omasta mielestäni parhain cossaaja
( ) En kuuntele muiden mielipiteitä
( ) ...sillä olen aina oikeassa
( ) Minun tekniikkani ovat ainoat oikeat
( ) ...muut ovat fail
( ) En voi tulla coniin fail-cossiasussa (sen kaiken vaivan jälkeen en tasan oisais jättää huonoakaan asua käyttämättä, muuten se kaikki olis turhaa...)
( ) ...jätän mieluummin cossaamatta
( ) Läskit ei saisi harrastaa cosplayta!
( ) Mitä laihempi sitä parempi
(x) Olen laihduttanut cossia varten (periaatteessa, lähinnä yrittäny kuntoilla mut ahaha fail)
( ) Tykkään huomautella viattomille ohikulkijoille heidän pukunsa huonoudesta
( ) ...ja antaa vinkkejä ja kritiikkiä vaikka sitä ei ole minulta edes pyydetty
(½) Cossaan vain sellaisia hahmoja joilla on mahdollisimman monimutkainen ja vaikea puku (pois toi vain, suurin osa kyllä)
( ) En cossaa missään nimessä massasarjoista!
( ) Ne jotka cossaa massasarjoista tai liian yksinkertaista hahmoja ovat fail-cossaajia
( ) Kuljen nenä pystyssä conissa
( ) En voi edes jutella fail-cossaajien kanssa
( ) ...ettei minua vain leimattaisi failiksi
(x) Kaverinikin ovat hyviä cossaajia
( ) ...mutta minä olen parempi
( ) Photoshoppaan cossikuviani rankalla kädellä ennen nettiin laittoa
( ) Mitä kalliimpi metrihinta kankaalla niin sitä laadukkaampaa se on eli parempaa cossiin
(x) Käytän lähes kaikki rahani cosplayihin
( ) ...joten ei ole paljoa rahaa ostaa ruokaa joka on hyvä juttu cossien kannalta
(½) Aloitan mahdollisimman aikaisin tekemään pukua (Pyrkimys on kova.........)

CONIT
(x) Minusta on kiva tutustua uusiin ihmisiin coneissa
(x) ...olen saanutkin paljon tuttuja coneista
(x) Olen välillä vähän ujo tullakseni puhumaan kenellekään
( ) Porukassa olen puheliaampi
( ) Rasittaa jos myyntipöydillä on kauhea ryysis
( ) Ostelen paljon tavaraa coneista
( ) Olen käynyt laulamassa karaokea conissa
(½) Olen osallistunut cossikisaan (kutsuttu)
( ) ...ja päässyt palkintosijoille
( ) Olen osallistunut paneeliin
( ) Olen aloittanut jonkun jutun johon olen saanut paljon ihmisiä mukaan, esim. letka tms.
(x) Coniruokavalioni on yleensä tosi epäterveellinen (koska se on aika olematon)
( ) ...hesemättöä, karkkia, limsaa, pockyja yms.
(x) On kiva jos minusta tullaan ottamaan kuvia
( ) Tykkään käydä napsimassa muista kuvia
( ) Olen coneissa yleensä yksin enimmäkseen
( ) ...kun minulla ei ole muita samanhenkisiä kavereita
(x) Olen coneissa yleensä n. 2-6 ihmisen porukassa
( ) Olen coneissa aina isommassa porukassa

Hhuu että tommosta. 50 lukijan raja meni näköjään rikki, uwaah. Kiitos tästä! *kumarrus* Pari kirjotusta on kuvia vaille valmiita joten ehkä tässä lähipäivinä saan ne ulos asti.

1 kommentti:

  1. Ai ooksä cossanut myös Samurai Deeper Kyon Sasukea, en tienytkään! Olet kyl cossanut monta hyvää hahmoa. :) Itse haluan kans cossata Hotarua SDK:sta ja Akiraa ja Kyota joskus.. rakastuin mangaan haha.

    Kiinostavaa lukea tätä!

    VastaaPoista